Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Sulejowie

ZAPYTANIE OFERTOWE pn. ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY ORAZ ZADAŃ Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM W SULEJOWIE SULEJÓW 69, 27-515 TARŁÓW

 

 

 

 

 

 

 

SOSW- 272/10/2019                                                                                                                                                                                                        Sulejów, dnia 22.11. 2019r

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI W ZAKRESIE

BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY

ORAZ ZADAŃ Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ

W

SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM

W SULEJOWIE

SULEJÓW 69, 27-515 TARŁÓW

 

postępowanie prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności – z wyłączeniem zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (na podstawie art. 4 pkt 8, Dz. U. z 2018 r. Nr poz. 1986, z późn. zm.) w trybie zapytania ofertowego na podstawie Regulaminu zamówień publicznych.

Postępowanie dotyczy zamówienia o wartości nie przekraczającej 5.000 euro netto.

I. ZAMAWIAJĄCY

1.    Zamawiający: Powiat Opatowski - Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Sulejowie

Adres: Sulejów 69, 27-515 Tarłów

Dane Nabywcy: Powiat Opatowski

Adres: ul. Henryka Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów

NIP: 863-168-47-10

Dane Odbiorcy: Specjalny Ośrodek Szkolno -Wychowawczy w Sulejowie

Adres: : Sulejów 69, 27-515 Tarłów

NIP:

863-12-49-658

REGON:

292427054

Telefon:

15 8385171

Faks:

15 8385171

e-mail:

sulejow@op.pl

strona internetowa

https://soswsulejow.szkolnastrona.pl/

BIP

https://soswsulejow.szkolnastrona.pl/bip/

 

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Postępowanie prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności – z wyłączeniem zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (na podstawie art. 4 pkt 8, Dz.U. z 2018 r. Nr poz. 1986, z późn. zm.).

III. MIEJSCE UPUBLICZNIENIA ZAPYTANIA OFERTOWEGO

Strona internetowa Zamawiającego: https://soswsulejow.szkolnastrona.pl/

Oraz BIP Zamawiającego: https://soswsulejow.szkolnastrona.pl/bip/

Tablica ogłoszeń u Zamawiającego

IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

4.1. Przedmiot zamówienia:

Kody CPV:

71317100 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej                                i przeciwwybuchowej

71317200 - Usługi w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa

71317210 - Usługi doradcze w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa

79632000 - Szkolenie pracowników

80330000 - Usługi edukacji w zakresie bezpieczeństwa

80510000 - Usługi szkolenia specjalistycznego

80550000 - Usługi szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa

 

Kompleksowa obsługa w zakresie:

4.2. ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI W ZAKRESIE

BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY

 wynikające w szczególności z przepisów:

Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2014 r. Poz.1502), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa         i higieny pracy (Dz. U. z 1997 r. nr 109 poz.704, z późn. zm.),Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. nr 169, poz. 1650, z późn.zm.). Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa        i higieny pracy (Dz. U. z 2004 r. nr 180 poz. 1860, z późn. zm.), obejmującej:

Zakres usług:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług:

 z zakresu BHP, tj:                                                              

1) Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni, pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,

2) Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń– w formie pisemnej ,

3) Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy– w formie pisemnej ,  

4) Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

5) Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,

6) Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,

7) Przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy– w formie pisemnej,

8) Udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

9) Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,

10) Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,

11) Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,

12) Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, 13) Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą, 14) Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,

15) Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,

16) Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,

17) Współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnych przepisach,

18) Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,

19) Inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,

20) Dbałość o zaopatrzenie pracowników Zamawiającego w odzież, obuwie robocze i środki ochrony indywidualnej poprzez właściwe naliczenie ekwiwalentu pieniężnego,

4.3. ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI W ZAKRESIE ZADAŃ OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ

wynikające w szczególności z przepisów:

Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719).

Zakres usług:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu P.POŻ, tj:

 

Wykonywanie zadań inspektora ochrony przeciwpożarowej w SOSW w Sulejowie,                             a w szczególności:

1) Czuwanie nad przestrzeganiem i stosowaniem przez pracowników przepisów oraz zaleceń pracodawcy oraz organów ochrony przeciwpożarowej,

2) Tworzenie i aktualizowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego budynku,

3) Przedstawianie wniosków i projektów zarządzeń wewnętrznych mających na celu poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej w zakładzie,

4) Kontrolowanie właściwej i terminowej konserwacji sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych,

5)Przeprowadzanie okresowych i doraźnych kontroli stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego w zakładzie pracy,

6) Nadzór nad właściwym rozmieszczeniem i utrzymaniem oznakowania ewakuacyjnego, oznakowania sprzętu przeciwpożarowego i innych znaków ostrzegawczych w obiektach i na podległym terenie,

7) Zgłaszanie pracodawcy uwag dotyczących stanu i potrzeb w zakresie ochrony przeciwpożarowej,

8) Prowadzenie dokumentacji związanej z ochroną przeciwpożarową zakładu pracy,

9) Utrzymywanie kontaktu z właściwą miejscowo komendą straży pożarnej,

10) Nadzór nad właściwym magazynowaniem i przechowywaniem środków łatwopalnych,

11) Sporządzanie rocznych informacji o stanie ochrony przeciwpożarowej zakładu.

12) Przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu ochrony p.poż wraz

z prowadzeniem rejestrów w tym zakresie, sporządzanie stanowiskowych instrukcji  bezpieczeństwa pożarowego i inne czynności niezbędne w tym zakresie.

 

13) Prowadzeniem korespondencji w sprawach ochrony ppoż, w tym z organami Państwowej Straży Pożarnej oraz analizowanie gotowych dokumentów dotyczących ochrony ppoż.

 

V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

 

5.1. Posiadanie uprawnień do świadczenia usług w zakresie BHP i P.Poż., zgodnie z obowiązującymi przepisami.

5.2. Posiadanie doświadczenia w świadczeniu w/w usług – ciągłe świadczenie usług BHP i P.poż. przez okres ostatnich 5 lat.

 

UWAGA:

 Osobiste świadczenie usług na rzecz Zamawiającego przez osobę składającą ofertę należy rozumieć dosłownie.

Oferta złożona np. przez firmę, która będzie delegować zatrudnionego w niej pracownika do wykonania w.w usług zostanie uznana za spełniającą wymagania opisane w rozdziale V.        w przypadku, gdy zarówno firma, jak i wykonujący usługi pracownik spełniają warunki udziału w postępowaniu.

 

5.3. Do oferty należy załączyć:

1) Aktualny dokument potwierdzający dopuszczenia oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem (KRS  lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – kserokopia za zgodność z oryginałem),

2) REGON - kserokopia za zgodność z oryginałem,

3) NIP - kserokopia za zgodność z oryginałem,

4) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osoby świadczącej usługi - kserokopia za zgodność z oryginałem,

 

 VI. TERMIN WYKONANIA USŁUGI I WARUNKI PŁATNOŚCI:

 

6.1. Termin realizacji zamówienia: comiesięcznie od 09.12. 2019 r. do 31.12.2020 r.

6.2. Płatność następować będzie przelewem w ciągu 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT na wskazany rachunek bankowy.

 

VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:

7.1. Oferta powinna zawierać miesięczną cenę netto, brutto, stawkę VAT , wypełniona powinna być czytelnie, trwale, bez  skreśleń (maszynowo lub ręcznie).

7.2. Oferta powinna być sporządzona na druku ” Zapytanie ofertowe”(zał. Nr 1 do Zaproszenia)

7.3. Do oferty powinno być dołączone oświadczenie, że Oferent zapoznał się z treścią  ogłoszenia i w pełni je akceptuje.

7.4. Oferta powinna być opatrzona pieczątką firmową Zleceniobiorcy, posiadać datę sporządzenia, zawierać adres siedziby Zleceniobiorcy, numer telefonu, numer NIP, podpisana czytelnie przez Zleceniobiorcę.

 

VIII. OCENA OFERT:

 

Zleceniodawca dokona oceny ważnych ofert komisyjnie na podstawie następujących kryteriów :

1. najniższa cena – 100%

2. Złożenie niekompletnej oferty skutkuje jej odrzuceniem.

 

IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:

 

 

 

 

9.1. Prosimy o przedstawienie propozycji cenowej w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do Zaproszenia.

9.2. Cena oferowana usługi nie może przekroczyć równowartości 5.000 euro netto.

9.3. Oferty mogą podlegać negocjacjom (w dół) w zakresie ceny.

9.4. Oferty zawierające proponowaną cenę  należy składać  w zamkniętych kopertach z dopiskiem.: „Świadczenie kompleksowej obsługi w zakresie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Sulejowie.”  oraz z podaniem nazwy, adresu, telefonu, faxu Oferenta w sekretariacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulejowie w terminie do dnia 02 grudnia 2019 r do godz. 14.00. Oferty mogą  być  również przesłane pocztą na adres zakładu:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Sulejowie

Sulejów 69

                                                                                              27-515 Tarłów

lub składane e-mailem na adres: sulejow@op.pl

Oferty złożone po terminie nie będą brać udziału w postępowaniu i zostaną zwrócone Oferentowi bez rozpatrzenia. Otwarcie ofert, oraz negocjacje z Oferentami mające na celu wybór najkorzystniejszej oferty odbędą się w dniu 02.12.2019 r. o godz. 14.00 w siedzibie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulejowie.

 Dopuszcza się prowadzenie negocjacji drogą telefoniczną  (w ofercie należy podać imię i nazwisko oraz numer telefonu komórkowego osoby upoważnionej do negocjowania ceny w imieniu Oferenta).

Zleceniodawca zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez podawania przyczyn.

Wszelkich niezbędne informacje do przygotowania oferty udzielane będą pod numerem telefonu: 15 8385171.

 

                                                      Z poważaniem:

                                                   Dyrektor SOSW w Sulejowie

                                                     Elżbieta Wypchło

 

 

 

 

 

 

Zalączniki:

  1. Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy,
  2. Załącznik nr 2 - Umowa o świadczenie usług z zakresu BHP i P.Poż (projekt),
  3. Załcznik nr 3 - Klauzula RODO

 

pliki do pobrania: 

zapytanie ofertowe

załącznik nr 1 - Formularz ofertowy

załącznik nr 2 - Umowa na świadczenie usług z zakresu BHP i P.Poż (projekt)

załącznik nr 3 - Klauzula RODO